
Peskir wrote:Ovaj vikend prepun derbija.
Volsburg-Bajern
Naravno i nas.
U današnjem fudbalu, jasan odraz natprosečnog koeficijenta inteligencije, najčešće na terenu potpuno endemskog, je pojava nekog, u većini slučajeva ostarelog štopera, u ovakvim kopačkama.
Nešto što je bilo standard kada smo mi odrastali, danas je relikt koji će za par godina potpuno iščeznuti.
Još uvek se proizvode, još uvek mogu da se kupe, ali u njima odavno ne igraju oni koje su - normalnom čoveku neverovatne, a njima naprečac zarađene -apsurdne sume novca potpuno upropastile, napravivši od njih, od glave do pete, pokretne reklamne panoe.
Danas, a već odavno, fudbaleri ne kupuju i čak ni ne nose kopačke po svojim afinitetima. Sponzor im određuje sve, daje im taj njihov, praktično, alat za rad, ne pita ih ništa, samo ih svake godine obuje u neku novu fosforescentnu nijansu sklopa veštačkih materijala, za koji mogu da potpišem da je kriv bar za nekoliko povreda fudbalera do sad, ali se sa time nikada nije smelo izaći javno pred ljude, jer danas loptu koliko rola Mesi, toliko okreće i onaj čiji logo na njegovoj kopački stoji.
Svim modernim kopačkama dominira jebeni brend, i nema više nikog na terenu ko je sam glancajući svoju obuću posle treninga i ove tri adidasove crte, ili pumu na obući drugog klasičnog proizvođača, zauvek do neprepoznatljivosti umrljao i sakrio.
Sa panoa se smeje Kristijano, Mesi gleda u jednu tačku, pokazuju novi adidas ili najk model, tvrde da je, naravno, bolji od prošlosezonskog, i odrađuju u svom ugovoru posao jednako bitan kao i njihov sam učinak na terenu: reklamnu kampanju svojih sponzora.
Današnji fudbaleri promovišu i fovističku obuću sa lego kockama umesto krampona, i helanke koje nose preko obrijanih nogu, i prezervativu nalik uske dresove, na kojima je najmanje bitan grb kluba, a sa kojih dominiraju propagandne poruke korporacija koje su najlepšoj igri na svetu oduzele upravo ono što ju je takvom i načinilo.
U fudbalu je i radost nakon postignutog gola, orgazmični trenutak istinske sreće i opipljivog ludila, sankcionisan zakonima krovnih kuća fudbala, UEFA i FIFA, koje su pravilo o davanju žutog kartona zbog skidanja dresa pri proslavi gola i uvele upravo zbog toga što se onda, u skupo plaćenom tv prenosu, ne vidi ono osnovno zbog čega se danas po sveti i juri za loptom: ne gol, ne magija pokreta, ne istinska lepota i neponovljiva estetika umetnosti pokreta lepše i od baleta, nego reklamna poruka na dresu.
Fudbal je, da rezimiram, kad je izuo crne kopačke, u ovima novim, šarenima, otišao pravo, nepovratno i zauvek, u tri lepe pičke materine.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest